Tq Followers

Wednesday, November 23, 2011

"Bersahabat untuk selamanya"

 
Tiba - tiba pula teringin mau buat entry pasal benda ni. Mungkin aku rindu dgn sahabat-sahabat lama dan barukan?
 
Pernahkah korang peluk kawan korang?
Pernahkah korang menangis bersama kawan korang?
klu ketawa confirmla sama2kan?
hahaha.. ketawa sampai gila~~
Pernahkah korng kongsi makanan dan kongsi tapau sama2?
Pernahkah mandi sama2?
Solat sama-sama,
Escape bersama, didenda bersama..
alahaaiii.. rindu buat hal bersama kawan...
 
Pernah tak buat dengan kawan - kawan korng..? Aku pernah buat tau..hehe.. bukan dgn seorang tp rasanya dua tiga org..
hurmm.. Mgkin drng tau prngai aku yg tak tau malu nak pluk2 drng lpas tu kongsi segala yg ada, oOpps!! jgn slh fhm ...k.. hehe..
 
Aku tak nak la specific kan nama nnt ada pula yg slh fhm kan?
Jgnlah kita anggap kita nak berkawan dgn org sbb nnt senang nak minta tlng, ikhlaskan la diri kita klu berkawan.. dia tak nak tlng kita nnt terplnglah, klu dia tak ingat kita pun tak pa la.. asalkan kita pernah bersahabat dgn dia kan???


klu cerita psal kwn ni aku terlalu bnyak mau cerita..hee.. yg baik ataupun yg tak baik..
bgus juga ramai kwn ni kan mcm2 ragam kita ble tau psal kwn ni, berbagai bngsa, berbagai bahasa..hehe
ada yg kita suka, ada yg kita tak suka, mcm2la..hehe..
Klu dkat ums ni aku ada fixed friends la katakan.. hehe, kata org itu2 ja kwn c liza, haha.. tp aku bahagia , alhamdulillah..
Aku bersyukur ke hadrat Illahi kerana kurniakan kawan2 yg pernah bergelar sahabat dgn aku, meskipun pernah jumpa atau tak.. ada yg aku kenal melalui blog ja, yg penting ikhlas..
tak perlulah rasanya ada sahabat sejuta org pun, tp semua hampehhh...

Klu berkawan tu tak pernah gaduh, tak pernah slh fhm tu.. itu semua dusta!!!
mesti ada punya walaupun hanya terdetik di hati.. itu la namanya berkawan.. klu just mau gumbira ja, buang kwn tu p laut..hehe...

Aku harap sangat siapa2 yg pernah berkawan dgn aku maafkan aku dari mula perkenalan hinggalah sampai bila2, 
Biasalah kita ni manusia biasa, kata org bisa aja deh melakukan kesilapan, i try my best to be your friend, FRIENDS, 
tp apakan daya, aku ni mulut lancang, lpas tu hati  jahat lg walaupun ckit.. (ckit kerrr?) 
kita ni akan menghargai kawan atau sapa2 ja klu org tu suda tiada, sama ada tiada di sisi atau pun tiada di dunia ni,
kita doakan sahabat kita yg suda tiada supaya di permudahkan jlnnya di akhirat sana 

Sekiranya kita terjumpa, kamu tak tegur saya, atau tak lyn saya.. Insyaallah saya tak kan marah, saya cuba akan ikhlaskan diri saya supaya tak marah( walaupun mgkin gerammmm), saya anggap ja semuanya suda berakhir.. dari marah2 bgus berfikiran positif kan? tp klu jmpa blik saya buat tak tau jgn pula kata saya sombong yeee...
kepada yg aku sakit hati atau aku berdendam selama ni, insyaallah mulai hari ni.. aku mau lupakan semuanya dan cuba untuk memaafkan setiap inci perkara yg berlaku.. mungkin klu ingat pun hanya sebagai gurauan kita kan? 



p/s: Pernah kawan sms aku dan katakan akulah kawannya terbaik, fullamak..punyalah terharu.. pdhal aku tau aku ni jahat..hahaha... thanks friends!!

Truely Friend,
Liza Latip

No comments: